Na dionici Tarčin – Ivan kroz planinski prevoj Ivan-sedlo je probijena lijeva cijev tunela Ivan dužine 1.761,50 metara. Radovi na probijanju tunela započeti su u januaru prošle godine, a sama realizacija projekta će dati doprinos lakšoj i bržoj komunikaciji i transportu na relaciji Sarajevo – Hercegovina.
“Ovo je dvocijevni tunel, gdje svaka cijev služi za jedan smjer saobraćaja. Unutar tunela predviđeno je pet poprečnih veza za pješake i jedna konekcija za interventna vozila u slučaju nezgoda. Tunel Ivan je pozicioniran ispod postojećeg tunela Ivan na magistralnoj cesti M-17 i radovi su se izvodili u izazovnoj i složenoj geološkoj strukturi, litološki sastav je bio heterogen, tako da je bilo nepredviđenih okolnosti koje su prevaziđene. Ovaj tunel rađen je prema novoj austrijskoj tunelskoj metodi (NATM)”, saopćeno je iz Autocesta FBiH.
Vrijednost ugovora za izgradnju tunela Ivan je 57.628.570,37 eura bez PDV-a, a sredstva su osigurana putem Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) u visini od 50 miliona eura i bespovratnim sredstvima Evropske unije u visini od 11,4 miliona eura, osiguranih u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).
Vrijednost ugovora za izgradnju poddionice Tarčin – ulaz u tunel Ivan je 77.903.313,84 eura i finansira se sredstvima osiguranim kod Evropske investicijske banke (EIB) i bespovratnim EU sredstvima koja je odobrio WBIF, od 11,7 miliona eura.